Brug for et tandeftersyn?

Bestil en tid i vores booking sytem
Bestil tid

Bidskinne

Mange mennesker døjer med bidfunktionsproblemer i form af hovedpine, træthedsfornemmelse eller ødelagte tænder.

Disse problemer kan være forårsaget af stress, tandpres, tænderskæren eller skævt siddende tænder.

Skærer man tænder om natten, oplever man ofte en fornemmelse af træthed i kinder og ansigt om morgenen. Man vågner med ømme kæbeled, hovedpine samt smerter i kæbemuskulaturen. For nogle er det tilmed så slemt, at de har smerter i nakke og ryg. Søvnen kan påvirkes negativt, og man kan føle sig træt og uoplagt i løbet af dagen.

En bidskinne frigør biddet fra dets sædvanlige position, så kæbeled, tyggemuskler aflastes mest muligt. Når bidskinnen sidder på plads, vil kæberne med tiden kunne finde frem til den position, der er mest hensigtsmæssig for at opnå aflastning. Tyggemusklerne aflastes. Sliddet på tænderne reduceres. I mange tilfælde vil tænderskæren og tandpres helt ophøre. Mange oplever efter nogen tids brug af bidskinnen en mere rolig nattesøvn og føler sig mere udhvilede, når de vågner.

Vi lægger vægt på at lave tandlægearbejde af bedste kvalitet til en fair pris og i samråd med dig finde den rigtige løsning.

Tandlægerne Hjallerup

Luk